YENİ OKUL DÖNEMİ BAŞLARKEN UNUTULMAMASI GEREKENLER

YENİ OKUL DÖNEMİ BAŞLARKEN UNUTULMAMASI GEREKENLER 


YENİ OKUL DÖNEMİ BAŞLARKEN UNUTULMAMASI GEREKENLER

Çocukların başarıları sadece derslerde gösterdikleri başarılarla ölçülmemelidir. Ruhsal açıdan sağlıklı gelişmesi istenen çocuğun bütün hayatı ders çalışmak üzerine kurulmamalıdır. Çocukların gelişim dönemlerine göre aileleri ile ilişkiye, yaşıtları ile paylaşmaya, sanat ve spor etkinliklerine, yaşlarına uygun oyunlar oynamaya ihtiyaçları olduğu unutulmamalıdır.

Devamlı ders çalış, başarını arttır gibi sözler, başarısız oldukları için küçümseyici ve kırıcı davranışlar çocukların gelişimlerini olumsuz etkiler. Çocuğun yaşamındaki her şeyin dengeli dengeli olabilmesi için ona yaşamını planlamayı ve sorumluluk almayı öğretmek gerekir.

Öncelikle çocuğun yaşamının her alanında başarılı olmasını engelleyen bir sorunu olup olmadığı değerlendirilmeli ve gereken yardım yapılmalıdır.

Çocuğun kapasitesi iyi değerlendirilmeli ve beklentiler ona göre planlanmalıdır. Unutmamak gerekir ki bir çocuk için ebeveynlerinin gözünde başarısız olmak önemli bir travmadır. Onu yapamayacağı şeyler için zorlamak, özgüvenini zedeler, ilişkilerini bozar.

Her çocuk için yaşına uygun sınırlar koymak ve bu sınırları uygulamak çocuğun sağlıklı gelişimi, aile ilişkileri ve başarısı için ilk yapılması gerekendir. Kurallar çocuğun yaşına göre düzenlenmeli, biraz büyük çocukları da bu kuralların oluşturmasına katmalı ve en önemlisi de konulan kurallar uygulanmalıdır.

Yatma saati, oyun saati, ders çalışma saati, aile ile paylaşım saatleri düzenli olmalıdır. Uyku hem fiziksel hem de okul başarısı için önemlidir. Özellikle küçük çocukların gelişimi için büyüme hormonunun gece salındığı akılda tutulmalıdır. Uykusunu iyi alamayan, yetersiz uyuyan çocuğun okul başarısı düşer. Aile, öğretmenler ve arkadaşları ile ilişkisi bozulur. Çünkü uykusuzluk dikkat dağınıklığına, organizasyon sorunlarına, anlama ve hafızaya kaydetme zorluklarına neden olur. Ayrıca uykusuzluğun oluşturduğu huysuzluk ilişkilerin bozulmasına yol açar.

Teknolojik aletlerle olan süre yaşa göre belirlenmelidir. Bunu yaparken aynı zamanda çocuğun teknolojiyi nasıl kullandığı da kontrol edilmelidir. Uyku saatinde odada telefon, tablet gibi aletlerin olmaması, bu aletlerin belli saatte kapatılması kuralı işe yarar.

Ders çalışma saatlerinin belirlenmesi evde sürekli '' haydi dersini yap'' tartışmalarını sona erdirir. Çocuğun okul süresine ve yatma saatine uygun belirlenen ve sabitlenen çalışma saatinin yanı sıra ders çalışılacak alanının düzenlenmesi, o sırada teknolojik aletlerin kapatılması iyi bir uygulamadır.

Benzer şekilde çocuğun ailesi ile zaman geçirmesi, paylaşması, konuşması, birlikte oyun oynaması başarıyı arttırır. Okul dışı faaliyetlerin düzenlenmesi, spor ve sanat etkinliklerine ayrılacak zaman, başarı için ders çalışmak kadar önemlidir.

 

                                                                                      Sokullu Mehmet Paşa İlkokulu Rehberlik Servisi

                                                                                                 Kaynakça: Bengi Semerci Enstitüsü

                                                                                             

 



Kaynak: Bengi Semerci Enstitüsü
Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi